Nuffnang Ads

the sibs (;


Wednesday, October 20, 2010

wahh TRIAL spm 2010


Bismilillah .

Salam ya alaikum .
peeps ,wah , tgah trial skrang ni . sudah 7 kertas berlalu .
hati ni seperti tayar lori yang berputar TANPA berhenti .
menunggu results yang akan keluar . fuh , Allah Maha Besar !
Hanya Dia sahaja yangakan mengetahui perkara yang sebelum saya akan ketahui . Alhamdulillah , dah lama tak tulis blog ni.

nampak nya , Mendebarkan jantung bila kertas yang bertajuk 'Peperiksaan Percubaan Spm' sudahpun berada di atas meja .
aku menghebus nafas dan menadahkan kedua-dua belah tangan sambil membaca Doa .

'Allah humma rabbi yassir, wala tu'assir'
itulah Doa yang sering aku lafazkan ketika aku mendapat kertas2 soalan sebelum menjawab . Selepas itu ,aku memejamkan mata dan menarik nafas sedalam-dalamnya.
Tiada apa yang mengganggu fikiran ku . Seperti biasa, aku senyum pada sekeliling dan terus membuka kertas tersebut .


senang sangat .
Bahagian A (tentang ziarah-menziarahi)
Bahagian B (tentang peranan Ibubapa)

dan kemudianya , Kertas 2 bahasa malaysia . Aku tidak pernah mendapat markah yang tinggu untuk mencari isi2 tersurat dan tersirat . Berserah kepada Allah adalah jalan yang mudah . Selepas sahaja membuka kertas Bahasa tersebut .
Alhamdulillah sekali lagi , Allah mempermudahkan .
Mencari Isi2 tersebut hanya dengan sekilas pandang sahaja dan hati ku tergerak untuk meyakinkan bahawa itu adalah isi yang benar :)

sama juga Bahasa inggeris pada keesokannya . Seperti biasa , membaca doa dan tawakal . Semuanya 'beres'. Allah membantu diri ku ke jalan yang lurus .

No comments:

Post a Comment