Nuffnang Ads

the sibs (;


Wednesday, October 20, 2010

sometimes .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ


Alhamdulillah .
Em , kadang-kadang bila kita rasa diri ini disisih jauh dari teman , terasa segan untuk melakukan perkara-perkara rutin di sekolah . Tetapi , Hidup ni mesti di teruskan . Apa-apa pun yang berlaku , jangan di hiraukan sebab orang yang selalu berhadapan dengan masalah yang sedang diUji oleh Allah adalah orang yang di sayangi oleh Allah . Jadi , saya rasa , saya tidak lah terlalu mengharap untuk memiliki kawan yang sedemikian . Saya rasa , dengan seorang pun saya dah boleh menjalankan hidup saya seperti biasa . Biar lah apa orang nak kata , selagi lidah belum terkena , ia takkan berhenti dari mengata.Wah , tak kesah sangat pun pasal kawan ni . Mungkin satu hari nanti , Mereka itu akan terkena lagi teruk daripada saya . Biar lah mereka seksa jiwa ni . Tapi , suatu hari nanti , mereka akan di balas teruk-seteruknya . Saya rasa Aman sebab takde kawan pun dah boleh hidup . Berubah salah ? apa yang tak salah ? Fikir lah , Semua orang berubah ! sama ada hati tu ikhlas atau tidak , malas atau rajin ? Jadi , please be more mature with your life !  Fikir kan diri tu , Fikirkan masa depan , jangan menilai seseorang , Jangan Angkuh , Jangan nak tunjuk siapa Raja dekat Bumi ni . Allah itu Maha Adil!
Bila kenal , berbuat baik , sudah lama , ambil kesempatan . Tidak ada siapa pun dengki . Diri tu yang penuh dengan Warna Hitam , Suci kan lah dengan berzikir ! Saya tidak lah Perfect sangat samapi nak bagi ceramah dekat mereka tu . Tapi , fikir-fikir kan lah ye , dah besar . Jangan suka berlakun dengan orang , nanti dia yang akan kena balik . Kalau ada yang membaca pasal ni , saya minta maaf buat kali terakhir , kalau tak nak tegur atau apa-apa , jawab lah dengan Allah . Saya tidak suka mengharap dengan Nilai yang ada pada Manusia ni . Kadang-kadang hangat-hangat tahi ayam je . okay lah ! TERIMA KASIH UNTUK 'MEREKA ITU' . 

No comments:

Post a Comment