Nuffnang Ads

the sibs (;


Wednesday, October 20, 2010

Mesir , Universiti al-Azhar

BISMILLAH :)

Mak , na nak pegi Mesir ? Haha . Itu lah yang saya soalkan . Mak dgn Abah kata , okay , nina habiskan SPM dulu. Nanti kami uruskan.

Wah , mcm dah ada chance je nak pergi sana . Alhamdulillah . Seronok pulak bila dah di kata sebegitu . Orang kata kalau nak ke sana perlu bahasa arab . Tapi , bila sudah memperolehi 'Mumtaz' . Bahasa arab di sana pula berbeza . Haih , mcm mana ni ? Apa perlu aku buat ? Sudah lah aku tiada STAM (Sijil Tinggi Agama Malaysia). Ustaz mana-mana yang sudi tolong ni ? Tawakal saja lah . Mungkin Allah sedang menguji . Kesabaran perlu ada . Dan itu lah yang membezakan islam dan kafir . Tanpa kesabaran, kita mungkin tergolong dalam orang-orang yang lalai . Setiap perkara yang dilakukan , pasti Allah akan menguji . Sama ada dia redha ataupun tidak , ikhlas ataupun tidak . Oh , untuk diri ini juga saya berceramah .

Ke Mesir untuk apa?
Saya ingin melanjutkan pelajaran dalam bidang seni .

Berapa tahun ?
Mungkin 5 tahun.

Bercampur ?
Oh , sama sekali tidak .

Lagi 1 , saya suka di sana sebab mereka menjaga pergaulan . Jadi , tidak perlu lah risau dengan perbatasan . Harap-harap Allah sentiasa menjaga diri ku ini daripada perkara-perkara yang tak diingini. 

No comments:

Post a Comment