Nuffnang Ads

the sibs (;


Wednesday, October 20, 2010

oh no . teenagers?


Bismilllah .

Acapkali kita dengar tentang remaja . Persoalannya ialah , apa yang berlaku dengan remaja sekarang ? Wah , memang sangat menarik .

Jadi , ini lah jawapab kepada persoalan tadi . Seramai berjuta-juta wanita remaja di luar sana yang tidak tahu erti dosa dan terus-menerus melakukan perzinaan dan kerja-kerja terkutuk .Nauzubillah !!!! semoga Allah melindungi kita dari itu semua .

Kenapa perlu menerima kepercayaan lelaki yang bukan muhrim? Tidakkah kita sedar , daripada situ akan berlakunya pelbagai masalah . Daripada setitik air yang tumpah hingga melimpah . Apa semua ni ? Tidakkah mereka berasa malu dengan perbuatan mereka ? Tidakkah mereka sedar bahawa mereka akan di hitung di depan orang ramai semasa Hari pembalasan . Itu semua mesti Sedar ! Jangan terikut dengan budaya barat . Mereka tidak punya iman ! Mereka hanya mempunyai kitab 'Bible ' yang kini telah diubah suai . Mashaallah ! Berubah lah wahai insan . Islam tidak pernah mengajar seseorang itu untuk melakukan dosa .

Pada mula nya , kita rasa takut untuk berbuat sesuatu dosa , betul ? Dan kemudian nya , Rakan kita menghasut kita untuk melakukan nya . Hati kita sebenarnya telah tergendala dan keliru sama ada melakukan kejahatan atau pun kebaikan .
Fikirlah beberapa kali , Rasulullah telah berkata , kalau hendak mencari seseorang untuk dijadikan teman baik , pilihlah yang beragama . Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala-galanya . Jalan termudah untuk mengelak daripada membuat sesuatu kejahatan ialah Solat tanpa berhenti . Memohon keampunan adalah perkara yang sangat dikasihi oleh Rasulullah SAW .

Disini , saya doakan kepada remaja-remaja diluar sana , Semoga kamu semua mendapat Hidayah dan Nur daripada Allah . Allah itu Hanya satu . 

لا اله الا الله محمد رسول الله .

No comments:

Post a Comment