Nuffnang Ads

the sibs (;


Monday, February 28, 2011

Perkataan itu .

Bismillah ;

Setiap malam, aku ditemani Bintang yang bersinar. Cantiknya. Walaupun dia busy dengan kerja dia, tetapi hati aku Allah temankan. Bila rindu datang, ya Allah, sakitnya rasa. Pedih kan? Tapi kita pendam saja. Bila dia text kita, baru kita lepaskan pada dia. Rindu sangat bila dia ada dengan kita. Bila dia teman kita setiap hari. Bila dia teman kita masa suka duka. Sayang sangat dekat dia. Dah 3 bulan, kami lalui suka duka. Cinta itu buta. Tak boleh dilihat, tetapi cinta itu indah. Rindu pada dia. Kami Hubungan Long distance, jadi perlu kan masa untuk berjumpa. Bila dia kata pelangi itu indah, aku nangis. Ibarat saja sebagaimana pelangi itu teman setia kita. Kalau pagi, dia busy, matahari temankan hidup ku. Kalau malam, bintang temankan. Walaupun makin jarang text, tapi hati aku tetap sayang dia. Perkataan SAYANG itu hanya untuk awk. Nina sayang awk. Rindu bila dia kata dia rindu aku sangat. Hati sudah menjadi satu. kenangan Lama aku, aku buang jauh. Aku nak hidup bahagia dengan cik abg aku tu. Aku sayang sangat kat dia ni. Cari Cinta Allah, sebelum cari cinta hamba Nya, ha'ah. Memang itu yang aku selalu dengar. Lepas dapat saja cinta Allah, kita kekal kan cinta itu, dan baru lah  minta Allah kekalkan cinta hubungan dengan hamba Nya.


 Sebenarnya begini, penyempurna agama setelah bertaqwa kepada Allah swt adalah kurniaan pasangan ( jodoh ) buat kita selaku hamba-Nya yang lemah dalam segala-galanya ini. Dalam hadis riwayat al-Baihaqi ra, daripada Rasulullah saw juga ada sebutkan tentang "separuh" nih.

"Apabila telah berkahwin seseorang hamba itu, maka dia telah memenuhi separuh agamanya. Maka bertaqwalah dia kepada Allah swt pada separuh yang belum disempurnakan lagi..."

Cerita pasal jodoh, kita serah pada Allah segalanya, dalam sesuatu hubungan kena banyak bersabar. Allah uji tanda sayang, Allah uji tanda nak bagitahu kepada lelaki dan perempuan untuk jaga batasan. Allah uji tanda cinta dan rindu pada Hamba nya. Banyakkan bersabar untuk pasangan-pasangan kat luar tu :) Nina doa kan yang terbaik, dan moga diijab kabulkan. InsyaAllah, jangan putus asa kalau ada masalah yang datang seperti ombak. Tabah seperti Aishah R.A dan Rasulullah SAW. Niat yang ikhlas dan hati yang suci, insyaAllah akan termakbul doa nya.
 
 

No comments:

Post a Comment