Nuffnang Ads

the sibs (;


Thursday, February 10, 2011

PEACE MAKES ME MATURED .

Bismillah ,

ahh , rindu nak tulis blog ni , lama tak update sebab aku sakit , demam and muntah-muntah. Hadui~ sakit betul. Tapi takpe, Allah nak hadiah kan sesuatu , so kena kuat untuk hadapi semua ni kan? Aku makin rindu nak tulis, nak cerita macam-macam kat sini, haha. Rasa macam nak duduk tepi tasik, lepas kan tekanan dalam fikiran ni je, berat betul. Malam tadi aku tidur awal. Tapi tiba-tiba pukul 3:!5 pagi aku bangun. Tiba-tiba rasa ringan nak solat hajat. Rupa-rupa nya memang Allah nak hadiah sesuatu yang berharga untuk pagi yang indah ni. Aku yang tengah buntu dengan diri sendiri , tapi Allah sentiasa ada. Manusia je yang selalu lupa bila dah senang. Haih, moga Allah tabahkan hati aku dengan membuka pintu hati ni supaya ke jalan yang lurus, insyaAllah. Nak makan pun takde selera , apatah lagi nak cakap dengan kawan-kawan. Nasib baik lah ada kawan yang sudi dengar masalah aku ni. Thanks to Eira , Ana , Bee , Naz :) sayang korang sebab bila aku nangis, semua sokong. Bila aku happy, korang pun happy , kan? Tak pernah nak mengungkit kisah lama aku, tak pernah nak judge aku dari belakang. Aku terima korang dah macam adik beradik aku sendiri. Okay-okay, sekarang bukak cerita lain pulak. Mengenai post kat atas tu, Peace Makes me Matured more than before, Aha~ maksud nya, sebelum ke arah bahagia, kita lalui dulu dugaan hidup. Memang lah banyak dugaan kalau dah hidup kat dunia ni. Melainkan orang yang diduga tu, sabar dan tabah.

Sabar itu iman.
apa yang dimaksudkan dengan iman?
Iman itu adalah kunci yang menyatakan seseorang itu islam dan bukan islam.
Sama juga seperti solat, solat yang mengajar kita untuk menjadi hamba Allah di muka bumi dan di akhirat yang terbaik.

Em, aku doa kan semua kawan-kawan aku yang aku kenal mahupun yang tak kenal dan semua umat islam, berjaya suatu hari nanti :)

1 comment:

  1. nina terharu ak kau cakap cmtu..hee~pape pown ak nk ucap terima kasih jgak sbb jd kawan ak..huuu~ak syang sgt2 kat korg(nina,ana,bee n naz) <3

    ReplyDelete