Nuffnang Ads

the sibs (;


Wednesday, February 23, 2011

Bismillah,


Okay-okay, now cerita pasal LOVE. Apa itu Cinta? Semua orang nak tunggu Cinta kan? Cinta itu kita tak tunggu pun, tapi kita cari Cinta tu sebab Cinta itu Buta. Bukan boleh dibeli tetapi kita hargai Cinta itu. Cinta pada Allah , Cinta pada Rasul , Cinta pada Malaikat , Cinta pada Nabi , Cinta pada Al-Quran dan Cinta pada Manusia. Betul kan? kan? Kalau salah tolong tunjukkan ya. Aku tak sehebat mereka yang sedang membaca blog aku ni. Aku sedang mencari Cinta juga. Cinta pada Ilmu agama dan Ilmu Akhirat untuk digunakan kelak. 

Nampaknya Valentine dah lepas dan aku TAK berapa HERAN sangat pun dengan hari kekasih tu. Tak kemana pun, buat tambah dosa je, nanti buku amalan sebelah kiri tebal, hah! Nak jawab apa kat malaikat? kan dah susah. So, cara terbaik untuk sesebuah pasangan itu rapat atau direstui kena lah rajin solat dan doa :) InsyaAllah mesti Allah makbulkan doa anda tu. Kalau ada jodoh tak ke mana nya. Jangan nak takut. Bak kata Orang yang saya SAYANG , kalau kita mencintai seseorang itu, lepaskan dia pergi. Dan kalau dia jodoh kita, dia PASTI datang pada kita, kan? kan? Dunia semakin lama , semakin penuh dengan pasangan-pasangan bahagia kan? Tapi.. Ada yang tak tahu nak kawal nafsu sendiri. Aduh, tu yang jadi kes buang bayi merata-rata tu, ish-ish. Cuba lah fikir 2, 3 kali. Bukak mata, bukak hati tu. Dah lah berzina. dosa besar, buang bayi lagi , lagi besar dosa. Aduhai! Apa nak buat lagi? Cuba lah jangan degil wahai pelaku, kahkahkah! Aku cuma nak selamat kan semua kaum hawa je daripada berbuat demikian. Kalau dah suka tu, kahwin je lah. Apa nak pening-pening. Duit? Duit kan boleh di cari, apa susah? Takde benda nak susah kalau tak usaha kan? Em, apa-apa pun, minta doa supaya kita di jauhkan dari maksiat dan zina, Nauzubillah.

No comments:

Post a Comment