Nuffnang Ads

the sibs (;


Tuesday, February 26, 2013

URUTAN TRADISIONAL MELAYU

Bismillah,

Alhamdulillah, semua nya berjalan dgn lancar. Hehe, client pun dah ramai. Topik terbaik untuk hari ni. Yay! Alhamdulillah, nina dah berjaya buat bisnes sendiri. Boleh mengurut, boleh tulis khat nasakh, tulisan qur'an, boleh buat lukisan abstract. So, siapa-siapa yang berminat, boleh lah mesej atau call, atau sekarang, whatsapp je :) Hihihi.

Nina skrang buat bisnes dalam urutan tradisional melayu. Pada manusia sekeliling, jangan lah berdengki sesama sendiri. Kita pun nak cari makan juga. Sama-sama nina doa kan supaya Allah murahkan rezeki masing-masing. Ada yg tanya, berapa harga, sengkak ada ke tak? Macam-macam soalan. Jadi, tak nak panjang lebar, nina akan jelaskan urutan apa yg nina buat, dan di mana nina berada.


Ok, pertama kali, nina buat urutan ni, dari rumah ke rumah. Kalau sakit je, contoh sakit pinggang ke, kaki ke, tangan ke, perut ke, buasir ke, migraine ke, nina boleh sangat-sangat kalau nak minta urut. hehe, sebab nina suka mengurut. Jari-jemari ni tak boleh duduk diam. Asyik nak membelai badan orang saja. Ok, minyak yang nina guna, kebanyakan, minyak dari spa, contoh GINGER untuk buang angin, terutama untuk perut yg kembung ke, memang nina suka pakai minyak ginger. Bau pun halia kan? Kalau rasa-rasa tak nak buang angin, nina pakai minyak ROSE atau Lavender. Tenang dan Selesa. Ikut la, kalau rasa tak nak bau-bau, nina pakai minyak kelapa je. Tapi tak berbau la. Cuma berminyak, senang nak diurut yg mana bengkak dan lancarkan perjalanan darah.

Dah 1 tahun, nina mengurut, Alhamdulillah, semua nya okay, bereh sokmo! cewahh. Oh ya, untuk yg permintaan jauh-jauh tu boleh, tapi kalau boleh, cari lah ramai, supaya takde lah nina terkejar-kejar nak balik ke tempat asal. Tapi kalau boleh, hubungi awal-awal dan tetapkan tarikh. InsyaAllah. yang baik tu datang dari Allah, kita terima je dgn redha.


Untuk peranakan jatuh pun nina boleh buat. InsyaAllah untuk ibu-ibu yang baru lepas bersalin tu, kalau nak anak lagi, peranakan dah jatuh, nina boleh tolong untuk pulihkan rahim supaya jadi macam anak dara balik, cewahh! :P Hik hik. Biasa nya, kalau peranakan jatuh ni, boleh menyebabkan sakit pinggang. Terutama sakit di bahagian tulang belakang, dan tulang kipas. Termasuklah pada tumit dan tapak kaki. Kemudian, kencing tidak lawas, dan ada sesetengah dari mereka, kencing nya tidak dapat dikawal. Jadi, ini ada kaitan dgn jatuh nya peranakan. InsyaAllah, nina boleh bantu! :D

Bagi sesiapa yg cepat stress atau kerap pening kepala pun boleh. Cara nya, jangan makan benda yang berangin, seperti, tembikai. Kerap 'exercise'. Tidur cukup. Rehat pun kena cukup juga. Itu pun nina boleh bantu.

Untuk orang yang sentiasa nak nampak ramping, urut lah selalu. Hehe!

Harga ikut pada tempat. Kalau kota damansara, untuk urut sahaja, rm60. Tapi untuk peranakan dan sengkak, rm80 sahaja. Untuk 1 jam. Kalau pakej, 1 minggu, 2 kali, rm120. Tak mahal pun. Paling mahal, rm200 lebih. Tak tahu lah siapa. hehe. Tak kesah pun, yang penting, pesakit tu cepat sembuh! InsyaAllah. Okay, lokasi. Kalau sesiapa yang rasa-rasa nak manja dengan nina, yang jauh-jauh, dari perak ke, kelantan ke, penang ke, tak kesah lah. Boleh, tapi asalkan ramai orang yang minta nak diurut tu. Tapi kena call/sms lah dulu. Takut nina sibuk nanti. Bagitahu seminggu sebelum nina datang ye.

Kalau rasa-rasa stress/berkenaan dgn selepas bersalin/terseliuh/kecantikan. Boleh lah hubungi Nina! :)

Telefon
012-902 6467
(Whatsapp/ Hubungi / Mesej)

Twitter
(@Rainbowny_11211)

Yahoo
(puteh_niena93@yahoo.com)

Facebook
(Ainina Moxie)




1 comment:

  1. Assalam cik nina, nk tny klu area shah alam, cas urut sengkak rm80 gk ek?

    ReplyDelete