Nuffnang Ads

the sibs (;


Tuesday, August 02, 2011

Terima Ujian Allah dengan Redha

Bismillah,

Sekali lagi hembusan dari paru-paru terus ke mulut. Membuka Blog ini untuk mencoretkan sesuatu yang sangat perit, yang tersimpan di dalam hati mahupun fikiran. Ahh! Ujian dan Ujian. Allah maha Adil. Ingat Nina! Ramadhan ini, terasa sangat-sangat sayu. Entah mengapa? Sayu dengan tangisan yang terbuku di dada. Menjalar-jalar masalah tanpa memotong tali untuk memberhentikan masalah itu. Buntu. Allah itu Maha Berkuasa. Dia memberi ujian tanda sayang. Ramadhan ini, solat terawihku, ibadah puasaku. Rindu seperti tahun-tahun yang lalu. Ke mana kemanisan itu semua? Hilang? Tak bersemangat? Atau Malas? Ya Allah, kuatkan diri ku untuk menghadapi segala Dugaan yang Engkau beri pada ku.

Antara Ujian-Nya yang aku hadapi masa puasa ni, masalah bersama 'sidia', masalah kewangan, masalah hati dan jiwa, dan kehidupan :) Tak apa lah, terima je, tetap boleh senyum. Hihi, Berdoa selalu pada Allah, tak kira lah lepas solat ataupun tengah duduk sorang-sorang, moga dimakbulkan doa anda, kan? kan?

Teruskan perjuangan wahai Ainina

Okay, insyaAllah. Katakan pada diri sendiri. Jangan katakan saja ainina moxie, tapi lakukan nya. Allah sentiasa ada bersama :) selamat berjuang untuk menjadi umat islam yang disayangi oleh Allah.


No comments:

Post a Comment