Nuffnang Ads

the sibs (;


Thursday, March 24, 2011

Alhamdulillah :)

Bismillah;



Heyy pembaca bloggie-bloggie semua. Calon SPM 2010 :) SEMALAM amek results and hari ni demam plus pening kepala. Mungkin terkejut kot tengok results yang 'teramat baik' tu :) hahah! Tapi apa-apa pun aku tak sepandai korang dalam akademik. Sebab aku tau kelebihan aku pada kemahiran, bukan pada akademik. Aku diciptakan oleh Allah dengan penuh kasih sayang dari-Nya. Dia kurnia kan kelebihan aku pada kemahiran, sebab tu results aku tak berapa bagus :P Apa-apa pun, aku tetap bersyukur. Tapi kan, dari results aku, aku rasa aku mampu nak teruskan perjuangan aku kot, sebab bukan semua orang boleh tengok kelebihan dia secara spontan, kan? kan? Semalam ramai tanya, dapat berapa? Results okay ke? Semua nak tahu aku dapat apa? Tapi aku akan jawab:

NO A AND NO G

Okay? tu je yang aku akan jawab. Malas nak layan siapa yang banyak tanya tu, hahah! sorry ye, aku bukan suka nak bising-bising, aku bukan seorang yang nak bagitahu semua pasal diri aku. Biar aku simpan~ Biarlah rahsia. Tak perlu nak sibuk-sibuk pasal orang lain kalau diri sendiri belum cukup baik :) itu je aku mampu cakap. Yeah? Takpe lah, perjalanan masih jauh lagi. Keputusan SPM tu untuk penilaian seseorang supaya senang nak belajar kat University je. Yang lain, bergantung pada diri sendiri, kan? Aku dapat 8 credit. Alhamdulillah, tak gagal. Semua ok-ok, ada harapan nak masuk Uitm, hihih~ So, kalau ada rezeki, kita jumpa lah. Apa plan aku? Err, aku dah nak masuk college lah. Tak lama lagi, korang kena panggil aku Chef Nina. Aku mula-mula ingat nak amek physiotherapy, tapi macam lama sangat lah. So, i prefer to be a chef. Masak untuk kawan-kawan yang aku sayang, dan boleh jadi isteri yang baik, masak kan untuk cik abg sayang saya :P wakaka. Peluang masih ada. Ramai jugak eh yang dapat straight A's and gagal. Alaa, takpe. Ni baru gagal dalam pelajaran, bukan gagal dalam hidup pun. Allah yang bagi macam tu, so kita senyum dan redha je. Tak payah fikir macam-macam. Ada hadiah yang lagi istimewa yang Dia nak bagi pada Hamba-Nya, kan? Chill. Insya-Allah, bulan 4 ni dah start masuk college. Jangan tanya masuk college apa :P rahsia! Sementara belum ada jawapan dari Uitm shah alam, so better masuk college dulu, kan? Malas nak buang masa, duduk rumah besarkan perut, hahaha! Baik kita belajar masak lagi bagus ler, wee~ Em, apa-apa pun, korang-korang yang amek results semalam tu, yang tak dapat yang terbaik, jangan sedih. Senyum tau. Teruskan perjuangan untuk cabaran yang seterusnya. Doa kan Ainina Moxie jadi chef yang terhandal kat Malaysia and terkenal kat 1 dunia dan akhirah~ Dengan izin Allah, okay? :D senyum-senyum

2 comments: